Zabudowa izoterma-gdzie

Samochody oryginalne przeznaczone do przewożenia produktów wymagających określonej, niskiej temperatury, bywają drogie. Aktualnie w związku z ograniczoną produkcją niełatwo zakupić analogicznyochód. Dlatego sporo firm kupuje zwykłe busy i je przerabia.

Można zająć się tym własną pracą, niemniej jednak najprościej jest wyszukać firmę, która tworzy zabudowy termiczne do dowolnych aut i tam oddać swoje auto na kilka dni. Prosta zabudowa izoterma może być stworzona może być z pianki poliuretanowej albo zwyczajnie styropianu. Czasami używa się też mieszankę waty izolacyjnej lub włókna węglanowe. Pianka ma nieco lepsze właściwości izolacyjne od pozostałych tworzyw, bo w jej wypadku mamy minimalny współczynnik przewodzenia ciepła. W takich samochodach zabudowuje się również okna, przez które do wnętrza przedostawać mogłoby się ciepło i agregat nie dałby rady schłodzić wnętrza komory chłodniczej a potem utrzymać odpowiedniej temperatury. Agregat samochodowy chłodnia można kupić na rynku wtórnym za zupełnie nieduże środki finansowe. Takie urządzenia często sprowadza się z za granic, ale są w w całości dobrym stanie i po regeneracji mogą być jeszcze używane wręcz kilka lat. Agregaty chłodnicze samochodowe nie są skomplikowane w swojej budowie. Ich bardzo ważne elementy to skraplacz i parownik. Ważne jest, ażeby na bieżąco czyścić ich filtry. Jeżeli już są zapchane, ciecz ma problem z przedostaniem się do parownika. Skraplacz i parownik odpowiadają za modyfikację stanu skupienia czynnika chłodzącego, którym najczęściej jest freon. Podczas przeglądu instalacji sprawdza się, czy krąży w niej właściwa ilość tego czynnika. O ile to niezbędne, można go uzupełnić. Po czym poznać, że ubyło czynnika chłodniczego w instalacji? Najczęściej można to zauważyć po tym, że samochód potrzebuje znacznie więcej czasu, ażeby schłodzić zabudowę lub nie potrafi tego zrobić na zadowalającym poziomie. Kłopotem może być także wtedy szczelność instalacji, ale zwykle wystarczy uzupełnienie czynnika chłodzącego, by wszystko wróciło do normy.

Więcej informacji na stronie: zabudowa izoterma.