Jak się reklamować

W kosztach firmowych można ujmować różnorakie wydatki i możemy wymienić tutaj w głównej mierze wydatki na prezenty, których koszt nie przekracza 10 złotych. Z takich prezentów nie trzeba się ponadto rozliczać, więc nie stanowią one problemu w ujęciu finansowym i podatkowym. Prezentów tego typu możemy wręczyć wiele i firmy zmierzające do poprawienia swojej pozycji na rynku chętnie z tego korzystają.

Jest de facto wiele firm, które chętnie kupują gadżety reklamowe i dystrybuują je w swoim środowisku. Co prawda brelok reklamowy może się wydawać takim powszechnym drobiazgiem i tak naprawdę niedużo kosztuje, bo jego cena wynosi maksymalnie kilka zł, więc każdy może sobie na niego pozwolić, niemniej jednak ten gadżet może być bardzo miłym dodatkiem do zakupów i skłaniać w późniejszym czasie do ponownego zainteresowania się oferta. Każda firma chciałaby posiadać lojalnych klientów czyli takich klientów, którzy wracają i kupują ponownie. Żeby to jednakże było możliwe, oferta musi być rzeczywiście atrakcyjna i mowa tu nie tylko i wyłącznie o niskich kosztach, niemniej jednak też o wszystkich dodatkowych bonusach, a brelok z grawerem przedstawiającym logo firmy albo nawet imię klienta jest bardzo miłym dodatkiem. Potęga gadżetów reklamowych tkwi w ich łatwości. Zwyczajnie dajemy klientowi albo potencjalnemu klientowi coś bezpłatnie, a Urząd Skarbowy nie powinien wnosić żadnego sprzeciwu w związku z uwzględnieniem wydatków na takie gadżety w kosztach uzyskania przychodu. Należy pamiętać, że można je w ten sposób ujmować dopóty, dopóki prezenty nie spełniają funkcji reprezentacyjnej. Za funkcję reprezentacyjną uważamy prezenty drogie i jednocześnie całkowicie niepotrzebne. Zwyczajne gadżety tj. brelok z logo nie są kwalifikowane do reprezentacji, a do tradycyjnych prezentów i równocześnie metod reklamy, zatem wydatki na nie poniesione można odliczyć od podatków i mowa tu zarówno o wysokości podatku dochodowego, jak i należnego podatku VAT. Zasada ta obowiązuje wręcz w sytuacji bardzo dużej liczby tanich gadżetów bez względu na region ich dystrybucji. Możliwość zaliczenia tych wydatków do kosztów sprawia, że ostatecznie reklama jest znacznie tańsza.

Polecam: torby bawełniane z nadrukiem