Księga identyfikacji wizualnej – dlaczego warto stosować?

Mocny wizerunek firmy wymaga stosowania sprawdzonych rozwiązań z zakresu marketingu oraz reklamy. Właściwie każdy przedsiębiorca powinien uzmysławić sobie, że spójny wizerunek firmy przekłada się na wyniki sprzedażowe oraz efekt handlowy. Warto zatem dołożyć starań, aby tożsamość wizualna firmy była przygotowana w sposób profesjonalny a także złożony.

Dzięki temu nasza firma w oczach klienta będzie posiadała pozytywny wizerunek, co przyczyni się do lepszych wyników sprzedaży. Warto zatem inwestować w rozwiązania tj. księga znaku.
Identyfikacja wizualna firmy – co należy mieć świadomość tego?
Identyfikacja wizualna firmy to zbiór elementów, które odpowiadają za wykreowanie solidnego oraz spójnego wizerunku firmy. Jednak księga identyfikacji wizualnej to kolekcja zasad oraz reguł dotyczących stosowania znaków firmowych w określonych sytuacjach a także ustaleniach. Z księgi znaku dowiemy się w głównej mierze w jaki sposób na odzież firmową mogą być nanoszone znaki firmowe, takie jak logotypy lub w jaki sposób mogą być oznakowane treściami reklamowymi firmy oraz logotypem stoiska handlowe czy targowe. Przy tym, księga znaku dostarcza także informacji na temat stosowania logotypu w wersji podstawowej, jak też w wersjach dodatkowych rozszerzonych. Znajdziemy tam także informacje dotyczące stosowania palety barw firmowej, przykładowo na pojazdach firmowych czy materiałach biurowych lub promocyjnych. W związku z tym księga znaku, która może występować w postaci elektronicznej lub papierowej, określa warunki, w jakich znaki firmowe mogą być stosowane na materiałach różnego rodzaju. Tyczy się to też materiałów reklamowych, takich jak banery, flagi czy gadżety reklamowe, tj. kalendarze czy długopisy. Jest to istotny element utworzenia spójnego oraz jednolitego wizerunku firmy, który przekłada się na zwiększenie rozpoznawalności firmy a także marki. Warto wspomnieć, że identyfikacja wizualna firmy to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na budowanie jej pozytywnego wizerunku. A jest to kluczowy element w budowaniu trwałych relacji z klientem, jak również w procesie zdobywania nowych klientów. Warto więc dołożyć starań, aby księga identyfikacji wizualnej była przygotowana w sposób profesjonalny a także rozbudowany.

Polecamy: dowiedz się czym jest księga znaku